SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

Ders Seçme/ Kayıt Yenileme/ Katkı Payı Ödeme/ İlk Şifre Oluşturma
Ders Seçme/ Kayıt Yenileme/ Katkı Payı Ödeme/ İlk Şifre Oluşturma

Dikkat: Lisansüstü eğitimde her bir faaliyetin süresi akademik takvim ile belirlenmiştir. Herhangi bir sorunla karşılaşmamak adına Akademik takvimin her yarıyıl takip edilmesi önem arz etmektedir.  Akademik takvim bir eğitim-öğretim yılı (iki yarıyıl) olarak hazırlanır ve genel olarak Temmuz ayında yenilenir. Akademik takvim için tıklayınız. 

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ İLK ŞİFRE ALMA

İlk kez Öğrenci Bilgi Sistemine (ÖBS) girecek öğrenciler giriş ekranı İlk Şifre Oluşturma linkinden sırası ile “TC.Kimlik No”, büyük harflerle “BABANIZIN ADINI” ve “doğum tarihini” girerek şifre oluştur butonuna basıp 5 dakika için geçerli GEÇİCİ ŞİFRELERİNİ oluşturabilirler. Geçici şifre ile 5 dk. içinde kalıcı şifrenin oluşturulması gerekir. "Şifremi Unuttum" butonunu ÖBS ye girerek e-posta adresini doğrulattıran öğrenciler kullanabilir.

ÖBS Kullanıcı adı “o” harfi ile başlayıp öğrenci numarası ile devam eder. Örnek: o2354000012

KATKI PAYI/HARÇ ÜCRETİ

Başka bir Yükseköğretim kurumunda kaydı olan öğrenciler (açıköğretim dahil), Tezli Yüksek Lisans Programının 5. yarıyılı ve sonrasına, Doktora Programının 9. yarıyılı ve sonrasına ders kaydı yapacak öğrenciler ders kayıtları ile birlikte katkı payı/harç ücreti öderler. 

İkinci Öğretim programına kayıtlanan öğrenciler için öğrenim ücreti tutarı  - (Dönemlik) 4.500,00 TL'dir.

Birinci Öğretim programına kayıtlı öğrencilerden ikinci bir önlisans ya da lisans programına kayıtlı öğrenciler ve azami eğitim süresi içerisinde bulunan öğrenciler için katkı payı ödemesi 343,00 TL'dir.

DANIŞMAN ATAMA

Programa ilk kez kayıt yaptıran öğrencilerin danışman atamaları ilgili ABD başkanlığınca yapılır. Enstitü Yönetim Kurulunun kararından sonra Öğrenci Bilgi Sistemine işlenir.  Öğrenciler danışmanlarını ders kayıt ekranından görüntüleyebilirler. Ders kayıtlarından önce mutlaka danışmanlar ile iletişime (tercihen yüz yüze) geçilmelidir. Öğretim üyelerine dahili numaralar ile ulaşılamaması durumunda bağlı oldukları fakülte telefon numaralarından bilgi alınabilir.

KAYIT DONDURMA

Öğrencilere, belgelendirecekleri önemli mazeretlerinin veya eğitim öğretimlerine katkıda bulunacak Üniversite dışı burs, staj, araştırma ve benzeri imkânların ortaya çıkması halinde, enstitü yönetim kurulunca en fazla iki yarıyıla kadar izin verilebilir. Öğrenciler, başvurularını en geç derslerin başlamasına kadar yapabilirler. Ani hastalık ve beklenmedik haller dışında bu süreler bittikten sonra yapılacak başvurular işleme konulmaz. Başvurusu uygun olmayanlar ekle-bırak süresi içerisinde online ders kaydı yapabilirler.

DERS SAYDIRMA/MUAFİYET

Bir öğrencinin enstitüye kaydolmadan önce son beş yıl içinde yurt içi/yurt dışı yükseköğretim kurumlarından öğrenci olarak aldığı ve başarılı olduğu kredili lisansüstü derslerden kendi bilim alanı ile ilgili olanlar, en geç ders-ekle çıkar tarihine kadar Enstitüye başvurması, danışmanının görüşü, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun onaylaması şartıyla devam etmekte olduğu programa transfer edilebilir. Başvuru formu için tıklayınız. 

FARKLI PROGRAM/ENSTİTÜDEN DERS ALMA

Program veya Enstitü dışı veya başka bir Yüksek Öğretim kurumlarından en fazla iki ders alınabilir. Öğrenciler, "Farklı Enstitülerden Ders Alma" formunu doldurup ilgili ABD başkanlığı yazı işlerine teslim edebilirler. Dersler EYK kararı sonrası öğrenci bilgi sistemine işlenir.

DERS SEÇME/KAYIT YENİLEME

Resimli Anlatım İçin Tıklayınız.

     a) ÖBS Ders Kayıt İşlemleri:

Ders kaydı yapmadan önce; bir önceki dönemden notu girilmeyen derslerinizin olup olmadığı mutlaka kontrol edilmeli ve eksik notunuz varsa dersin sorumlusu ile iletişime geçmelisiniz.

Ders seçme/kayıt yenileme işlemleri Akademik takvimde belirlenen süreler içinde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrencilerin dersleri seçerek danışman onayına göndermesi ve danışmanlar tarafından derslerin onaylanarak kesinleştirilmesi şeklinde online yapılır. Danışman, ders/dersleri onaylayabilir, reddedebilir veya düzeltme isteyebilir. Bu durumda öğrencinin dersleri yeniden düzenlemesi gerekebilir.  Bu nedenle öğrencilerin ders kayıtları sonunda; öğrenci bilgi sistemi ders kayıt ekranında, kayıtlanma Aşaması bölümünü “kayıtlanma tamamlandı” olarak görüntülemesi gerekir, aksi halde mutlaka danışman ile iletişime geçilmelidir. Danışmanlar akademik takvimde kendileri için belirlenen süreye kadar ders kayıtlarını kesinleştirebilirler.

     b) Başarısız Derslerin Durumu:

Bir dersten başarısız olan veya dersi öğretim programındaki yarıyılda/yılda alamayan öğrenciler, bu dersi verildiği ilk dönemde alırlar. Ancak başarısız olan dersin açılmaması, programdan kaldırılması durumunda, başarısız dersin sonradan alınan ve başarılı bulunan bir derse saydırılması gerekir aksi halde mezuniyet işlemi gerçekleşmez. Başarısız ders durumları hakkında daha fazla ayrıntı için tıklayınız.

     c) Ders Seçerken Dikkat EdilecekHususlar

  • Tez ve Uzmanlık Alan Dersleri öğrencinin ilk kayıt yaptırdığı dönemden mezuniyetine kadar alınmaya devam eder.
  • Ders kayıtlarında tez danışmanlığı, uzmanlık alan dersi veya seminer dersinin görünmemesi bir önceki dönemden dersin notunun danışman tarafından girilmediği anlamını taşır. 
  • Tez aşamasında olan öğrenciler de kayıt yenileme işlemi yaparlar.
  • Bir öğrenci eğitim-öğretim boyunca bir öğretim üyesinden (tez, uzmanlık ve seminer hariç) en fazla 4 ders alabilir.
  • Bir öğrenci eğitim-öğretim boyunca farklı üniversiteden, farklı anabilim dalından, farklı programdan en fazla iki ders alabilir.

      d) Başka Program/Enstitü/Üniversiden Ders Alma:

Enstitümüz öğrencileri eğitim-öğretim boyunca farklı üniversiteden, farklı Enstitüden, farklı anabilim dalından, farklı programdan en fazla iki ders alabilir. Bir üst programdan ders alınamaz. Başvuru formu için tıklayınız.

      e) Ders Kaydı Yapmayan Öğrencilerin Durumu:

Ders kaydını yapmayan ya da kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl ders ve sınavlara giremez, öğrencilik haklarından yararlanamaz, öğrenci belgesi alamaz, askerlik tehir işlemleri yapılmaz ve kayıt yenilemediği dönem öğrencinin öğrenim süresinden sayılır.

      f) Uzmanlık Alan Dersinden Başarısız Olan veya Bir önceki Yarıyıl Kayıt Yenilemeyen Öğrencilerin Durumları

Programa kayıtlı olup Uzmanlık Alan Dersinden iki kez başarısız olan veya bir dönem kayıt yenilemeyen öğrencilerin danışmanlıkları danışmanların talepleri üzerine Yönetmelik gereği düşürülebilir. Bu durumdaki öğrenciler Enstitüye yazılı bir dilekçe sunarak kendilerine danışman atanmasını talep edebilirler.

DERS EKLE/ÇIKAR

Kendi programından ders alacak öğrenciler, öğrenci Bilgi Sistemi üzerinde Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemleri altında bunulan "Ders Ekle-Çıkar” butonunu kullanarak yapabilirler. Ders Ekle/Çıkar işlemi yapıldıktan sonra danışman onayına gönderilir. Danışman, ders/dersleri onaylayabilir, reddedebilir veya düzeltme isteyebilir. Bu durumda öğrencinin dersleri yeniden düzenlemesi gerekebilir.  Bu nedenle öğrencilerin ders ekle-çıkar süresi sonunda; öğrenci bilgi sistemi ders kayıt ekranında, kayıtlanma Aşaması bölümünü “kayıtlanma tamamlandı” olarak görüntülemesi gerekir aksi halde mutlaka danışman ile iletişime geçilmelidir. Ders Ekle-Çıkar öğrenciler tarafından yapılabilmekte, danışmanlar yapamamaktadır.

Danışman onayı sonrası ders kayıt formunun bir çıktısı alınarak öğrenci ve danışman tarafından imzalanmalı ve saklanmalıdır.

DERS PROGRAMLARI

Ders programları Enstitü web sayfasından yayınlanmaktadır. Öğrenci menüsü altından ders ve sınav programlarına erişilebileceği gibi ders kayıt döneminde duyurular bölümünde de erişilebilmektedir. Ders programları sıklıkla güncellenmektedir. Bu nedenle güncellemelerin takip edilmesi gerekir. 

ÖĞRENCİ KİMLİK KARTI 

Öğrenci kimlik kartları ders kayıtlarından önce hazırlanır ve dağıtıma hazır olduğunda Enstitü web sayfasından duyurulur. Yemekhane ücreti öğrenci kimlik kartı okutturularak alınmaktadır. Bu hizmetinden yararlanmak için; https://odukart.odu.edu.tr/new-account linkine tıklanıp üyelik oluşturularak KART'a  para yükleme işlemi yapılabilir.  

Öğrenci Kimlik Kartı Yenileme İşlemleri: Öğrenci kimlik kartının fiziki olarak zarar görmesi, kaybolması, çalınması veya isteğe bağlı olarak kimlik yenileme işlemi Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenen ücrete tabidir. Mezun / ilişik kesme aşamasındaki öğrencilerin kimliklerini teslim edemeyecek olması durumunda yapılacak işlemler de aynı şekildedir. Kimlik yenileme işlemleri için öğrencilerimiz Belge Talep Formu ve ücret gerektiren kimlik yenileme işlemlerinde banka dekontu ile Enstitümüze başvuru yapabilirler. 

FORMLAR ve KILAVUZLARIN KULLANIMI

Öğrenciliğiniz süresince kullanacağınız formlara ve program süreçlerine Formlar altından erişebilirsiniz. Formlar genel olarak imzaların tamamlanmasından sonra ilgili programın sekreterliğine (ders gördüğünüz birimin bölüm sekreterliğine) teslim edilir. Bu nedenle formların altındaki açıklamaları dikkatle okuyunuz.

KAYIT SİLDİRME 

Ders kaydı yapan öğrenciler, ilişik kesme formu doldurup (tüm imzaları eksiksiz olarak) almışlarsa öğrenci kimlik kartlarını teslim ederek kendi talepleri halinde Enstitümüzden ilişik kestirebilirler. İlgili birimler tarafından imzalatılmış ilişik kesme formları işleme alınır. Kendi isteği ile ilişik kestirenlerin ödemiş oldukları harç ücreti iade edilmez. Form için tıklayınız.

 

ASKERLİK İŞLEMLERİ

Lisansüstü öğrencilerin sevk tehir işlemleri Enstitümüze başvuruları halinde kayıtlı olduğu program süresi de dikkate alınarak ilgili Asker Alma Bölge Başkanlığına teklif edilir. Başvurular Öğrenci/Formlar/Genel Formlar bölümünden Askerlik İşlemleri Dilekçesi doldurulup ekine Askerlik Durum Belgesi eklenerek e-posta yolu ile veya şahsen yapılabilir. Sevk tehir talebinde bulunan öğrenciler tehir durumlarını en geç dönem sonuna kadar e-devlet üzerinden sorgulamalıdırlar.

Kendi isteği ile yapılmış sevk tehiri hariç başka kurumca yapılmış sevk tehiri bulunan öğrencilerin sevk tehiri yapılamamaktadır. Bu durumdaki öğrencilerin mevcut sevk tehirlerini iptal etmeleri veya mevcut sevk tehiri sonunda yeniden Enstitümüze başvurmaları gerekmektedir. 

BELGE TALEPLERİ

Öğrenci belgesi ve transkript ders kayıtlarından sonra E-devlet üzerinden alınabilir. diploma basılana kadar "Geçici mezuniyet belgesi" ve mezuniyet transkripti de E-devlet üzerinden alınabilmektedir. Diğer belge talepleri web sayfamız Öğrenci/Formlar/Genel Formlar bölümünden ilgili belgenin doldurularak Enstitüye teslim edilmesi şeklinde yapılır. 

BİLİMSEL HAZIRLIK PROGRAMI

Bilimsel hazırlık programına kabul edilen öğrencilerin lisans seviyesinde aldıkları dersler için Ordu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, yüksek lisans seviyesinde aldıkları dersler için ise Lisansüstü Yönetmeliğin 18 inci maddesi hükümleri uygulanır.

Bilimsel hazırlık programına tabi olan öğrenciler bilimsel hazırlık programına yönelik dersler alabileceği gibi lisansüstüne yönelik dersler de alabilir. Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Bilimsel hazırlıkta geçen süre yüksek lisans veya doktora programı sürelerine dâhil edilmez, dönem izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin programla ilişiği kesilir.

ÖĞRENCİ E-POSTASI

Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Lisansüstü öğrencilere Office 365 üzerinden Eposta adresi verilmektedir. İlk ders kayıtlarından sonra Öğrencilerimiz https://www.office.com/ bağlantısını tıklayarak açılan sayfada; kullanıcı adına "öğrenci numarası@ogrenci.odu.edu.tr", şifreye "OuTcNO@" yazarak ve ilk girişte şifrelerini değiştirerek giriş yapabilirler. E-posta ile ilgili soru ve sorunlarınız için lütfen Bilgi İşlem Daire Başkanlığı personeli ile iletişime geçiniz.

Kullanıcı Adı  : Öğr.No@ogrenci.odu.edu.tr

Şifre            : OuTCNo@

ENSTİTÜ İLETİŞİM YÖNTEMLERİ

Enstitümüz web sayfasına, https://sabe.odu.edu.tr adresinden, Üniversite ana sayfasındaki bağlantıdan erişebilirsiniz. Enstitümüz, telefon hattı olarak Üniversite Santral Numarasını kullanmakta olup web sayfamız iletişim bilgileri bölümünden  personellere erişebileceğiniz dahili telefon numaraları bulunmaktadır. 

Enstitümüz e-posta adresi sabe@odu.edu.tr adresidir. Gönderdiğiniz her bir e-posta karşılığında sistem tarafınıza alındı mesajı göndermektedir. Böylece iletinizin Enstitüye ulaşıp ulaşmadığını teyit edebilirsiniz. Enstitümüz tarafından otomatik gönderilen alındı mesajının ulaşmamasından ve bu nedenle teyit edemediğiniz gönderilerinizden Enstitümüz sorumlu değildir.

TEBLİGAT/ ENSTİTÜ WEB SAYFASI DUYURULARI

Duyurularımızda öğrencilerin ve öğretim elemanlarımızın iş yükünü hafifletecek bilgiler verilmektedir. Bu nedenle duyurularımızı takip etmeniz sürecin işleyişi ve doğru bilgilenmeniz açısından önem arz etmektedir. Öğrenciler ile ilgili genel duyurular, birimlerin resmî internet sitesinde ilan edilir. Resmî internet sitesi üzerinden yapılan duyurular tebligat hükmündedir. İlgili adaylara ayrıca herhangi bir yazılı bildirimde bulunulmayacak olup, söz konusu duyuruların takip edilmemesi nedeniyle oluşabilecek hak kayıplarından öğrencilerin kendileri sorumludur.

 


Eklenme Tarihi : 01-03-2024 13:56:42