Lisansüstü öğrenci alımları Güz ve Bahar yarıyılı olmak üzere yılda iki kez yapılmaktadır. Güz yarıyılı başvuruları genellikle Temmuz ya da Ağustos ayında, bahar yarıyılı başvuruları ise Ocak ya da Şubat ayında Enstitümüz ve Üniversitemiz web sayfasından ilan metni ile duyurulmaktadır. Başvurular bittikten sonra tekrar başvuru için ilana çıkılamaz. Başvuru tarihleri ayrıca akademik takvimde yer almaktadır.
Adaylar, Başvuru Bilgi Sistemine kayıt olup ilanda istenilen bilgi ve belgeleri sisteme yükleyerek başvurularını online yaparlar. Ön başvurusu uygun olan adaylar ilanda belirtildiği şekilde değerlendirme sınavına (yazılı/mülakat) alınır. Değerlendirme sınavı ilanda belirtilen yer, tarih ve saatte yapılır. Değerlendirme sınavı sonucunda başarı puan sırasına göre asil ve yedek aday listesi enstitümüz web sayfasından ilan edilir. Kesin kayıt işlemleri ilanda belirtilen şekilde yapılır.
Enstitümüzde mevcut Tezli Yüksek Lisans (I. Öğretim ve II. Öğretim) ve Doktora programlarına web sayfamız "Programlar" menüsü altından erişebilirsiniz.
Lisansüstü eğitimde her bir faaliyetin süresi akademik takvim ile belirlenmiştir. Akademik takvim bir eğitim-öğretim yılı (iki yarıyıl) olarak hazırlanır ve Temmuz ayında yenilenir. Herhangi bir sorunla karşılaşmamak adına Akademik takvimin her yarıyıl takip edilmesi önem arz etmektedir.
Akademik takvim için tıklayınız.
Öğrenci alımı yapılan programlar; öğretim elemanı sayısı, üzerindeki danışmanlık ve ders yükleri gözetilerek Enstitüye önerilir. Bu koşulları sağlamayan programlar her yarıyıl için öğrenci alımı yapmak üzere kontenjan vermeyebilir. Kontenjan verilmeyen/ilanda yer almayan programlar için öğrenci alımı yapılamaz.
Lisansüstü programlara başvurarak kesin kayıt hakkı kazanan adaylar, enstitü web sayfasında öğrenci alımları öncesinde yayımlanan ilan metninde belirtilen süreler içerisinde kesin kaydını yaparlar. Kesin kayıt yapmayan adaylar, kayıt hakkını kaybeder ve yedek listedeki adaylara, puanlama sırasına göre kayıt hakkı tanınır. Kesin kayıt işlemleri, lisansüstü programın özellikleri dikkate alınarak ilanda belirtilen usul ve esaslar kapsamında yapılır.
1- Öğrenci Bilgi Sisteminden ilk şifre oluşturulur.
2- Katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi gereken öğrenciler ödemelerini ilgili bankaya yapar.
3- Akademik takvimde belirtilen tarihlere göre ders seçimi yapılır ve danışman onayına sunulur.
İlk kez Öğrenci Bilgi Sistemine (ÖBS) girecek öğrenciler; ÖBS giriş ekranı İlk Şifre Oluşturma linkinden sırası ile “TC. Kimlik No”, büyük harflerle “BABA ADINI” ve “doğum tarihini” girerek şifre oluştur butonuna basıp 5 dakika için geçerli GEÇİCİ ŞİFRELERİNİ oluşturabilirler. Geçici şifre ile 5 dakika içinde kalıcı şifrenin oluşturulması gerekir.
Üniversitemizde ikinci bir kaydı olan (lisans, ön lisans veya tezsiz yüksek lisans) öğrenciler şifre oluştururken kullanıcı seçip şifre oluşturmaları gerekir.
ÖBS Kullanıcı adı “o” harfi ile başlayıp öğrenci numarası ile devam eder. Öğrenci numarası ise "o" harfinden sonraki rakamsal kısımdır. Örnek: o224500012
*Online başvuru veya online kesin kayıt işlemleri sırasında verilen şifreler ÖBS için kullanılamaz.
Daha önce Öğrenci Bilgi Sistemine girerek iletişim bilgilerini güncelleyen ve e-posta adresini doğrulayan öğrenciler "Şifremi Unuttum" butonunu kullanarak şifrelerinin e-posta adresine gönderilmesini sağlayabilir.
İlk şifre oluştururken 5 dakika içinde kalıcı şifrelerini oluşturamayan, e-posta adreslerini doğrulatmadan şifrelerini unutan öğrenciler odusabe52@gmail.com adresine kendilerini tanıtıp yaptıkları işlemleri açıklayıcı bilgi yazarak şifrelerinin sıfırlanması talebinde bulunabilirler. Telefon ile şifre sıfırlama talepleri gerçekleştirilmez.
Katkı Payı/Harç Ücreti her yıl Bakanlar Kurulu Kararı ile (Ağustos sonu gibi) belirlenir ve ders kayıtlarından önce ÖBS'ye işlenir. Harç ücretini; web sayfamızdan, ödeme sırasında veya ders kayıt ekranından öğrenebilirsiniz.
Ödemeler; öğrenci numaraları ile (Başında "o" olmadan) Türkiye Ziraat bankasının bankamatik (ATM) ve internet bankacılığı gibi online ödeme kanallarından > Ödeme İşlemleri / Diğer Ödemeler/ Eğitim Ödemeleri / Üniversite Ödemeleri/ PlakaKodunu Giriniz:52/ … şeklinde yapılabilir. Ödemelere ilişkin Enstitü tarafından herhangi fiş veya dekont istenmez.
02.07.2024 tarih ve 32590 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Karar (Karar Sayısı: 8703)” Cumhurbaşkanı Kararı’nın Geçici 3. Maddesi uyarınca, ailesi veya kendisi Filistin’in Gazze şehrinde ikamet eden ve herhangi bir örgün programlarına devam eden ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin ödemeleri gereken öğrenim ücreti devlet tarafından karşılanır.
Ders kaydı yaparak sonradan kendi isteği ile kaydını sildiren öğrencilerin ödemiş oldukları katkı payı/öğrenim ücreti iade edilmez.
Öğrenci katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi gerekenler bu ödemeyi gerçekleştirmedikçe ders kaydı yapamazlar.
Lisansüstü programlara kayıt yaptıran öğrenciler, danışmanları rehberliğinde ders seçimi yapar. Ders seçiminde sorumluluk öğrenciye aittir. Danışman, akademik takvimde belirtilen tarih aralığında öğrencinin aldığı dersleri sistemden onaylar. Öğrencinin ders kaydı, danışman onayı ile kesinleşir. Danışmanı atanmayan öğrenciler için ise danışmanlık görevi tez danışmanı atanıncaya kadar enstitü anabilim dalı başkanı veya program koordinatörü/başkanı tarafından yapılır.
Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından yeni kayıt yaptıran Lisansüstü öğrencilerine ilk ders kayıtlarından sonra "Office 365" üzerinden kurumsal e-posta adresi tanımlanmaktadır. Öğrencilerimiz, aşağıdaki bağlantıdan aşağıdaki şablonu kullanarak sisteme giriş yapabilirler. E-posta ile ilgili soru ve sorunlarınız için lütfen Bilgi İşlem Daire Başkanlığı personeli ile iletişime geçiniz.
Bağlantı Adresi : https://www.office.com/
Kullanıcı Adı : Öğr.No@ogrenci.odu.edu.tr
Şifre : OuTCNo@
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimizin kimlik kartları başka bir işleme gerek kalmaksızın otomatik olarak basılır.
Kartlar ders kayıtlarını takiben bir ay sonra şahsen ve imza karşılığı Enstitümüzden teslim alınabilir.
Kimlik kartları hazırlandığında Enstitü web sayfasında duyuru yapılır.
Daha önce kayıt yaptırıp kimlik kartını almamış öğrencilerde yeni öğrenciler gibi kimlik kartlarını Enstitümüzden teslim alabilirler.
Öğrenci kimlik kartının fiziki olarak zarar görmesi, kaybolması, çalınması veya isteğe bağlı olarak kimlik yenileme işlemi Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenen ücrete tabidir. Mezun / ilişik kesme aşamasındaki öğrencilerin kimliklerini teslim edemeyecek olması durumunda yapılacak işlemler de aynı şekildedir. Kimlik yenileme işlemleri için öğrencilerimiz Belge Talep Formu ve ücret gerektiren kimlik yenileme işlemlerinde banka dekontu ile Enstitümüze başvuru yapabilirler.
Yemekhane hizmetinden yararlanmak için; https://odukart.odu.edu.tr/new-account linkine tıklanıp üyelik oluşturularak ODÜ KART'a para yükleme işlemi yapılabilir.
Ordu Üniversitesinin başka birimlerinde öğrenci olan ya da Ordu Üniversitesinden mezun olup kartını mezuniyette teslim etmeyen öğrencilerimizin yeni kartları PASİF olarak basılır. Bu öğrencilerimizin Ordu Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına öğrencinin başvurması gerekmektedir.
Lisansüstü öğrenciler Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 14/02/2024 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında alınan kararlar gereğince;
Öğrenciler ilgili dilekçelerini akademik takvimde yer alan ders kayıt yenileme tarihinden önce dilekçe ile enstitümüze başvurmalıdır. Başvuru tarihleri her kayıt yenileme dönemi öncesinde Enstitü sayfasında duyurulur.
Ders sınavlarına giremeyen öğrencilerin, mazeretleriyle ilgili her türlü müracaatları, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde ilgili enstitü müdürlüğüne yapılır. Süresi içinde yapılmayan müracaatlar, sınav tarihlerine isabet eden bir günlük tedavi amaçlı belgeler, geç sunulan raporlar işleme konulmaz. Sağlık raporu ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrenci, rapor süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremez.
Mazeret sınavları dönem sonu sınavlarında (final) yapılmamaktadır. Öğrenciler bütünleme sınavına girebilir.
Öğrenciliğiniz süresince eğitim süresi hakkı yüksek lisans öğrencileri için azami süre 6 yarıyıl, Doktora öğrencileri için (yüksek lisans dereceli) azami süre hakkı 12 yarıyıldır. Bu süreler haricinde öğrenci talebi ile ek süre verilemez.
Ancak, Üniversite tarafından, afet ve salgınlarda tez aşamasındaki lisansüstü eğitim öğrencilerine talepleri halinde bir yarıyıl, afet veya salgının aşamasına göre tekrar başvurmaları durumunda bir yarıyıl daha olmak üzere en fazla iki yarıyıl ek süre verilebilir, verilen bu ek süreler azami süreden sayılmaz.
Öğrenci Bilgi Sistemi /Bilgilerim bölümünde “Azami Süre Eğitim Yarıyılı” bölümünden kaçıncı yarıyılda olduğunuzu görebilirsiniz.
Ders seçme/kayıt yenileme işlemleri Akademik takvimde belirlenen süreler içinde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden, öğrencilerin dersleri seçerek danışman onayına göndermesi ve danışmanlar tarafından derslerin onaylanarak kesinleştirilmesi şeklinde online yapılır.
Katkı payı/Harç ödemesi yükümlülüğü bulunanlar bu ücreti ödemedikçe ders kaydı yapamazlar. Ayrıntılar için ilgili konunun başlığına tıklayınız.
Danışman, ders/dersleri onaylayabilir, reddedebilir veya düzeltme isteyebilir. Bu durumda öğrencinin dersleri yeniden düzenlemesi gerekebilir. Bu nedenle öğrencilerin ders kayıtları sonunda; öğrenci bilgi sistemi ders kayıt ekranında, kayıtlanma aşaması bölümünü “kayıtlanma tamamlandı” olarak görüntülemesi gerekir aksi halde mutlaka danışman ile iletişime geçilmelidir. Danışmanlar akademik takvimde kendileri için belirlenen süreye kadar ders kayıtlarını kesinleştirebilirler. Danışmanı atanmayan öğrenciler için ise danışmanlık görevi tez danışmanı atanıncaya kadar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanı veya program koordinatörü/başkanı tarafından yapılır.
Tez aşamasına geçen öğrenciler; her yarıyıl tez ve uzmanlık alan dersine kayıt yaptırır.
Akademik takvimde belirlenen süreler içinde ders kaydını yapmayan ya da kaydını yenilemeyen öğrenci; öğrencilik haklarından yararlanamaz, sınavlara (tez, ders, seminer, yeterlik, tez izlem komitesi vb.) giremez. Kaybedilen yarıyıl öğrenim süresinden sayılır.
Tez aşamasında olan öğrenciler de kayıt yenileme işlemi yaparlar.
Tezli yüksek lisans birinci öğretim programları; bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 21 ulusal kredi, en az yedi adet ders ile bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Tezli yüksek lisansikinci öğretim programları ise; bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 21 ulusal kredi, en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi dört krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluylaen az sekiz ders, seminer, yeterlik sınavı, uzmanlık alan dersi, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.
Lisansüstü öğrenciler Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 14/02/2024 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında alınan kararlar gereğince;
Öğrenciler, Daha önceki yüksek lisans/doktora eğitiminde aldığı dersleri saydırma talebinde bulunan bir öğrencinin; Enstitüye kaydolmadan önce yurt içi/yurt dışı yükseköğretim kurumlarından daha önce öğrenci olarak aldığı ve başarılı olduğu kredili lisansüstü derslerden ders saydırma/muafiyet talebinde bulunabilir.
Ders Saydırma/Muafiyet başvuruları, Enstitümüzün ders ekle/sil dönemi içerisinde "Muafiyet Talep Dilekçesi" ekinde transkript ve ders içerikleri ile yapılır.
Ders saydırma işlemleri, öğrencinin danışmanının görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun onaylaması ile kesinleşir.
Bir öğrenci eğitim-öğretim süresince bir öğretim üyesinden (tez, uzmanlık ve seminer hariç) en fazla 4 (dört) ders alabilir.
Bir öğrenci eğitim-öğretim süresince farklı üniversite/anabilim dalı/programdan en fazla 2 (iki) ders alabilir.
Tez ve Uzmanlık Alan Dersleri öğrencinin ilk kayıt yaptırdığı dönemden mezuniyetine kadar kayıtlanmaya devam eder.
Ders geçme notu yüksek lisansta 100 puan üzerinden 65 puan, doktora/sanatta yeterlikte 75 puandır.
Yarıyıl sonu sınav notunun yüksek lisans programlarında en az 60 puan, doktora/sanatta yeterlik programlarında en az 70 puan olması gerekir.
Öğrenci, danışmanı tarafından hazırlanan ve onaylanan tez önerisini en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar ilgili anabilim dalı başkanlığına teslim eder. Anabilim dalı akademik kurulu tarafından onaylanan tez önerisi enstitü yönetim kurulu kararı ile kesinleşir.
Tez Konusu Öneri Formu için tıklayınız.
Tez önerisi kabul edildikten sonra, üzerinde daha sonra gerçekleştirilmesi istenen değişiklikler, öğrencinin gerekçeli talebi, danışmanının onayı, anabilim/anasanat dalı akademik kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile yapılır.
Tez Konusu Öneri Formu için tıklayınız.
Seminer muafiyet talebinde bulunabilmek için seminer dersine o yarıyıl veya takip eden yarıyılda kayıt olunması gerekmektedir.
Bilimsel kuruluşlarda lisansüstü programlara kayıtlı öğrenciler tarafından yapılan sözlü sunumlar (poster sunumları kabul edilmez), bölüm başkanlıklarının uygun görmesi halinde 03/12/2014 tarih ve 2014/109 sayılı Senato Kararı uyarınca seminer dersinden muafiyet talebinde bulunabilirler.
Öğrenciler, sözlü sunumların sunulduğu yarıyılda veya takip eden yarıyılda Seminer Muafiyet Talep Dilekçesi doldurarak taleplerini anabilim dalı aracılığıyla Enstitüye iletmeleri halinde, ilgili Senato kararı uyarınca Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla muaf tutulurlar.
Erasmus Öğrenim ve/veya Staj Hareketliliği Kapsamında yurt dışında geçirilen süre azami eğitim süresi içerisinde sayılmaktadır.
Başarılı bulunan tez, tez savunma sınavını takip eden en geç 1 ay içerisinde "Tez Savunma Sınavı Sonrası Yapılacaklar" da belirtilen hususlara göre teslim edilmesi gerekir. Tezin kontrol süreçleri de bu sürenin içerisinde olup bu süreler uzatılamaz.
Danışmanı tarafından tezin savunulabilir olduğuna karar verilen tezler öğrenci tarafından ön incelemesi yapılmak üzere Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü odusabe52@gmail.com adreslerine e-mail olarak iletilir.
Tezin her öğrenci için inceleme süresi bir haftadır. Öğrenci, Akademik Takvimde belirtilen “Tez Savunma Sınavı Başvurularının Teslimi için Son Gün” tarihinden en az bir hafta önce enstitü e-posta adreslerine tezini ve İntihal raporları aynı e-postada iletmelidir.
Örneğin;
2024-2025 yılı Sağlık Bilimleri Enstitüsü Akademik Takvimine göre;
Öğrenci tezini tamamladı ve danışmanı tarafından savunulabilir olduğu uygun görüldü. Tez Savunma Sınavı Tez Savunma Sınavı Başvurularının Teslimi için Son Gün: 27 Kasım 2024
Ön İnceleme Gönderim için Son Gün: 20 Kasım 2024 (en geç bu tarihte ön inceleme için e-mail iletilmelidir)
Danışmanı ile birlikte tezini tez intihal programına yükleyen öğrencinin tezine ilişkin intihal oranı azami sınırları şu şekilde belirlenmiştir:
Öğrenci, Tez Savunma sınavı sonrası en geç bir hafta sonra tezin inceleme ve değerlendirmelerinin yapılması amacıyla tezinin word formatında hazırlanmış nüshasını Enstitü Müdürlüğü e-posta (odusabe52@gmail.com) adresine e-mail olarak göndermeli ve düzeltmeler tamamlandığında Tez Yazım Kontrol ve Sonuç Raporu (1 Adet)'nu imzalatılmak üzere Enstitü Öğrenci İşleri Birimine iletmelidir.
Tezin her öğrenci için inceleme süresi bir haftadır.
Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerimiz, “Mezuniyet İşlemleri” için;
İlgili aşamaların tamamlanması ile ilişik kesme işlemlerine başlayabilir.
Kimlik kartının mezuniyet ve ilişik kesme işlemlerinde Enstitüye teslim edilmesi gerekir. Öğrencilerin kartlarını teslim edemeyecek olması durumunda (kayıp vb. durumlarda) yapılacak işlemler kimlik kartı yenileme işlemi gibidir.
Enstitümüzde tezli yüksek lisans programlarından tezsiz yüksek lisans programlarına geçiş bulunmamaktadır. Ancak tez savunma sınavından başarısız olan ve kayıtlı olduğu süre içerisinde tezsiz yüksek lisans programının azami koşullarını (en az 10 ders ve 30 kredi) sağlayan öğrencilere sınav tarihini takip eden 15 iş günü içerisinde talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilebilir.
Sevk Tehiri: Askerlik çağına gelmiş erkeklerin, eğitimleri dolayısıyla sevkini eğitim-öğretim süresi kadar ertelemeleridir. Sevk tehiri; Kayıtlı olunan programın azami süresi dahilinde 35 yaşını doldurdukları yılın sonuna kadar yapılabilmektedir.
Lisansüstü öğrencilerin sevk tehir işlemleri, Enstitümüze ilk defa kayıtlanan öğrencilerin toplu olarak yapılmakta olup, eğitimleri devam eden öğrencilerin başvurusu halinde ilgili Asker Alma Bölge Başkanlığına online olarak teklif edilir.
Kendi isteği ile yapılmış sevk tehiri hariç başka kurumca yapılmış sevk tehiri bulunan öğrencilerin sevk tehiri yapılamamaktadır. Bu durumdaki öğrencilerin mevcut sevk tehirlerini iptal etmeleri veya mevcut sevk tehiri sonunda yeniden Enstitümüze başvurmaları gerekmektedir.
Sevk tehir başvurusunu yapmak, sonuçlarını takip etmek öğrencinin sorumluluğundadır.
Öğrenciler teklif durumlarını teklif edilen tarihten itibaren 1 ay içerisinde devlet üzerinden veya Enstitümüzden öğrenebilirler.